A neves előadóművész, hangszerkészítő és -restaurátor legújabb kötete a legérdekesebb klasszikus és romantikus hangszercsodák világába kalauzolja az olvasót. Olyan ritka hangszertalálmányok kerülnek itt bemutatásra a 18. és 19. századból, melyekről talán még a szakma ismerői sem igen tudnak. A
[>>>]
A neves előadóművész, hangszerkészítő és -restaurátor legújabb kötete a legérdekesebb klasszikus és romantikus hangszercsodák világába kalauzolja az olvasót. Olyan ritka hangszertalálmányok kerülnek itt bemutatásra a 18. és 19. századból, melyekről talán még a szakma ismerői sem igen tudnak. A kötetben az egyes elfeledett hangszerek a tudományos osztályozásnak megfelelően vannak csoportokba rendezve. Elsőként olvashatunk az idiofon hangszerekről (így az üvegharmónikáról, a szöghegedűről és az ún. terpodionról), ezt követi két fúvós, ún. membrafon hangszer (a zobo és a bigophone) leírása. A legvaskosabb fejezet a kordofon hangszerekről szól, így olvashatunk a kettős kromatikus hárfáról, a hárfagitárról, a billentyűs gitárról, a sétabothegedűről vagy a vonós zongoráról is. Utolsóként a fontosabb areofon hangszerekről olvashatunk, így a kristályfuvoláról, az akkordeonról, az ophicléide-ről vagy éppen az ún. orthotonophoniumról, mely utóbbit zenélésre alig, inkább hangfizikai kísérletekhez használtak. A szabadalmi rajzokkal, korabeli fotográfiákkal és az eredeti példányokról készült műtermi fotókkal gazdagon illusztrált, név- és tárgymutatóval, valamint részletes bibliográfiával záródó kiadvány általános gyűjtőkörű- és szakkönyvtárak számára ajánlott beszerzésre.
[<<<]