Cím: |
Rejtett szervezetek
| Alcím: |
az informális kommunikáció hatalma
| Szerző: |
Szvetelszky Zsuzsanna (1969) |
Szerz. közl: |
Szvetelszky Zsuzsanna
| Kiadás: |
Budapest : Typotex, cop. 2017 |
Eto: |
316.47 ; 659.2 ; 316.77 ; 65.012.4
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
316.47
|
Fő |
316.47 |
társadalmi kapcsolatok ; személyközi kapcsolatok ; interperszonális kapcsolatok
|
ETO jelzet:
659.2
|
Fő |
659.2 |
információ, tájékoztatás, tanácsadás ; tájékoztatás, tanácsadás, információ ; tanácsadás, tájékoztatás, információ
|
ETO jelzet:
316.77
|
Fő |
316.77 |
társadalmi kommunikáció ; kommunikáció, társadalmi
|
ETO jelzet:
65.012.4
|
Fő |
65.012.4 |
vezetés / üzemgazdaság
|
| Szakjel: |
301
| Cutter: |
Sz 99
| ISBN: |
978-963-279-934-6-(fűzött)-:-
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
208 p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. [191]-208.
| Kivonat: |
Minden cég vagy bármely szervezet belső életében a hivatalos kommunikáción kívül informális, rejtett kommunikáció is zajlik. Mindez nemcsak befelé, hanem kifelé is irányul, a technikai forradalomnak köszönhetően pedig sokkal nagyobb méreteket ölt, mint korábban. A belső információáramlás, a
[>>>]
Minden cég vagy bármely szervezet belső életében a hivatalos kommunikáción kívül informális, rejtett kommunikáció is zajlik. Mindez nemcsak befelé, hanem kifelé is irányul, a technikai forradalomnak köszönhetően pedig sokkal nagyobb méreteket ölt, mint korábban. A belső információáramlás, a pletykák ugyanis a világháló segítségével sokkal gyorsabban terjednek, ráadásul az internet "nem felejt", így az információ bármikor kikerülhet a nyilvánosság elé. A két rendszer nem elválasztható egymástól, a vállalat működéséhez pedig mindkettőre szükség van. Ebben az értelemben minden vezető legalább két céget irányít, egy hivatalos és egy rejtett szervezetet, akár tudja ezt, akár nem. Ha pedig a szőnyeg alá söpri ezt az informális kommunikációt, előfordulhat, hogy a rejtett folyamatok fognak érvényesülni a cég működésében, vagyis hogy "a farok csóválja a kutyát". Épp ezért létfontosságú, hogy egy vezető tisztában legyen az informális kommunikációval is, és ennek érdekében a szervezeteknél le kell játszódnia egy informális fordulatnak. A szociálpszichológus szerző, aki több kötetében is foglalkozott már a pletyka pszichológiájával, elsőként áttekinti az informális kommunikáció rejtett vonásait, a folyamat kiinduló pontjait, és kitér arra is, miért pont a vezető a legtöbb pletyka tárgya. Külön fejezet szól az információ torzulásáról, terjedésének dinamikájáról, a vállalati pletykák legáltalánosabb típusairól, majd a szerző áttekinti az informális kommunikáció rejtett funkcióit, a navigálástól az összehasonlításon, az információ felgyorsításán, a szűrésen és a döntéstámogatáson keresztül a feszültség levezetéséig. Ezt követően a belső kommunikációs stratégia célja, tartalma, formája kerül sorra, majd a szerző szemügyre veszi az interaktív és az egyirányú csatornákat, az egyes kommunikációs szinteket, végül a szervezeti pletykakontroll lehetőségeit és legfőbb szabályait. A nemcsak a versenyszférában, hanem az állami vállalatok és a civil szervezetek vezetői számára is tanulságos kötetet irodalomjegyzék zárja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 301 Sz 99 | 55762 | Kölcsönözhető |
|
|