Cím: |
Ifjúságügy-módszertár
| Alcím: |
100 nonformális módszer és szituáció megoldása
| Szerző: |
Nagy Ádám (1972) ; Antal Ágnes ; Holczer Mónika. (1988) |
Közrem.: |
Az Ifjúságügy Szakértőinek Társasága Alapítvány (közread.) ; Excenter Kutatóközpont (közread.) |
Szerz. közl: |
Nagy Ádám, Antal Ágnes, Holczer Mónika ; [kiad. ISZT Alapítvány, Excenter Kutatóközpont]
| Kiadás: |
[Budapest] + [Szente] : ISZT Alapítvány + Excenter Kutközp., [2015] |
Eto: |
316.65-053.6/.8(439) ; 364(076)
| Szakjel: |
301
| Cutter: |
N 14
| ISBN: |
978-963-12-1511-3-(fűzött)-:-
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
329 p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. 329.
| Kivonat: |
Jelen munka az Ifjúságügy című kötet (201701025) gyakorlati kiegészítő könyve, méltó pandantja a kutatási terület elméleti megközelítésének. A bőséges módszertár szerzői olyan nonformális, gyakorlati eszközöket: technikákat, módszereket és szituációkat mutatnak be, amelyek az ifjúsági munka során
[>>>]
Jelen munka az Ifjúságügy című kötet (201701025) gyakorlati kiegészítő könyve, méltó pandantja a kutatási terület elméleti megközelítésének. A bőséges módszertár szerzői olyan nonformális, gyakorlati eszközöket: technikákat, módszereket és szituációkat mutatnak be, amelyek az ifjúsági munka során adhatnak támogatást, egy-egy konkrét helyzetben segítségül hívhatók. Annyiban több, mint játékgyűjtemény, hogy célja nem csak önmagában keresendő, hanem valamennyi elemnek célja a játékélményen túl a fejlesztés is. A csoportos technikákat és módszereket nyolc kategóriába, illetve főfejezetbe sorolják: Ismerkedési, csapatépítési technikák, Bizalomfejlesztő technikák, Időkitöltő technikák, Kommunikációs, Elemző, Problémafeltáró- és megoldó módszerek, Konfliktusfeltáró- és kezelő, valamint Tervező módszerek. Például a bizalomfejlesztő technikák célja a már egymást ismerő csoporttagok egymás közötti kapcsolatának erősítése. Sokszor fokozott testi kontaktussal járnak, így elővigyázatosságot, figyelmet igényelnek. A kommunikációs módszerek azon technikákat sorolják fel, amelyek egy információátadási helyzetben alkalmazhatóak. Az elemző módszerek elsősorban szervezetfejlesztési célú vagy projektvégrehajtásban használatos erőforrásokat számba vevő eszközök. A problémamegoldó/fejlesztő módszerek azokat a döntéstámogató eszközöket térképezik fel, amelyek a csoport erőforrásait aknázzák ki egy adott cél elérése érdekében, míg a konfliktusfeloldó módszerek lényege egy a csoporton belüli összeütközés (vagy látens ellentét) feloldása. A tervező módszerek feladata a jövőépítés, illetve az ehhez kapcsolódó feladatok összeállítása. Valamennyi módszer és technika leírását egységes szerkezetben tanulmányozhatja a feltehetően a szakterülethez tartozó olvasó. A fejezetek másik nagy tömbjében (Szituációk, helyzetek) a szerzőtriász igyekszik olyan szituációkat és javasolt megoldásaikat összeszedni, amelyek kapcsán végiggondolható egy-egy kérdéses ifjúságügyi problémahelyzet a különböző területeken (egyéni esetek, csoportos helyzetek, rendezvényen, klubban, táborban, végül: non-direktív segítségnyújtás). Miután egy szituációban nem feltétlen csak egy helyes megoldás lehetséges (ám mindenképpen több helytelen), a szerzők a megoldás felé vezető utak irányát és a mindenképpen elkerülendő megközelítéseket is igyekeznek bemutatni. A rengeteg példát, ám képes illusztrációkat nem tartalmazó kötetet rövid (felhasznált, módszertani és ajánlott) szakirodalmi jegyzék zárja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 301 N 14 | 55822 | Kölcsönözhető |
|
|