Cím: |
Szocializációs közegek a változó társadalomban
| Alcím: |
a nevelés esélyei: család, iskola, szabadidő, média
| Szerző: |
Nagy Ádám (1972) ; Trencsényi László. (1947) |
Közrem.: |
Az Ifjúságügy Szakértőinek Társasága Alapítvány (közread.) |
Szerz. közl: |
Nagy Ádám, Trencsényi László ; [kiad. ISZT Alapítvány]
| Kiadás: |
[Budapest] : ISZT Alapítvány, [2012] |
Eto: |
316.736 ; 37.035 ; 37.018.1
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
316.736
|
Fő |
316.736 |
szocializáció ; enkulturáció
|
ETO jelzet:
37.035
|
Fő |
37.035 |
társadalmi életre nevelés ; nevelés, társadalmi életre
|
ETO jelzet:
37.018.1
|
Fő |
37.018.1 |
családi nevelés ; nevelés, családi
|
| Szakjel: |
301
| Cutter: |
N 14
| ISBN: |
978-963-08-4141-2-(fűzött)-:-
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
244 p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. 167-179.
| Kivonat: |
Még egy olyan konzervatívnak tartott tudomány is, mint a pedagógia állandó fejlődésben, mozgásban van, ami indokolja, hogy időről időre kitekintést végezzen a szakma az ugyancsak változó társadalmi körülmények fényében. Az ISZT Alapítvány (Ifjúságügy Szakértőinek Társasága) kötetének fülszövegében
[>>>]
Még egy olyan konzervatívnak tartott tudomány is, mint a pedagógia állandó fejlődésben, mozgásban van, ami indokolja, hogy időről időre kitekintést végezzen a szakma az ugyancsak változó társadalmi körülmények fényében. Az ISZT Alapítvány (Ifjúságügy Szakértőinek Társasága) kötetének fülszövegében ezt olvashatjuk: ??a könyv, amelyet tankönyvként, szakmai olvasmányként ajánlunk az érdeklődő, vitatkozó, gondolkodó olvasóközösségnek?. A szerzők, Nagy Ádám és Trencsényi László pedagógiai kutatók munkájukkal széles érdeklődői kört céloznak meg. Sok cikk, tanulmány, kötet született már a változások következményeiről, melyek azonban elsősorban látleletnek tekinthetők. A szerzőpáros a téma tudományos feldolgozásán túl az együttgondolkodást tartja fontosnak, azaz éppen a szakma jelenlegi és leendő képviselőinek a párbeszédét szeretné elindítani. Minjárt az ? egyébként szokásosnak tekinthető ? előszóban megtörténik a téma tudományos elhelyezése, persze az érdeklődés felkeltésén túl. A címben említett szocializációs közegek nem mások, mint a család, az iskola, a szabadidő és a médiatér. Az egyes fejezetek között szoros tartalmi összefüggés van, hiszen valamennyi szereplője az ember, az újszülöttől a nagyszülőig, a szülőktől a pedagógusokig. A kultúrtörténeti megalapozás után olvashatunk oktatáspolitikai, jogi szemelvényeket, de Karácsony Sándortól, Csehovtól, Osborntól is egy-egy hivatkozást. A szerzők a család funkciójának vizsgálatánál az ún. kényesebb kérdéseket is nyílt őszinteséggel vázolják. Szerintük a családtól elvárható működési szerep a következő: biológiai reprodukciós, gazdasági, szeretet-biztonság. De vajon az utolsóként említett kategóriának minden család képes megfelelni? ?A család működésének alapjait (?) a szeretetfunkció teremti meg, ez szolgálja az érzelmi szükségletek kielégülését, enélkül nem lehet család a család. Ez a funkció óv a feszültségektől, tompítja a külső ártalmakat, érzelmi biztonságot, harmóniát ad? ? olvashatjuk. S hogy a tanulmány a leendő pedagógusokat is megszólítja, így folytatódik az idézet: ?A család szeretetfunkciójának súlyos sérülésekor a helyzet kezelése a gyermekvédelmi ellátórendszer feladata? lesz. Nagy Ádám és Trencsényi László nem véletlenül az ELTE tanárképzési programjában a Család és iskola a változó társadalomban című kurzus vezető oktatói. Több évtizedes együttműködésük eredménye a jelen, tankönyvként is funkcionáló kötet, melyet a függelékben az idézett szerzők rövid, egysoros bemutatása egészít ki. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 301 N 14 | 55823 | Kölcsönözhető |
|
|