Cím: |
Fejlődéslélektan
| Szerző: |
Cole, Michael (1938) ; Cole, Sheila R. |
Közrem.: |
Kéri Rita ([ford.]) |
Szerz. közl: |
Michael Cole, Sheila R. Cole ; [ford. ... Kéri Rita et al.]
| Kiad. jel: |
2. átd. kiad.
| Kiadás: |
Budapest : Osiris, 2006 |
Sorozat: |
Osiris tankönyvek |
Eto: |
159.922.6/.8(075.8) ; 159.922.7(075.8)
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
159.922.6/.8(075.8)
|
Fő |
159.922.6/.8 |
fejlődéslélektan
|
Formai |
(075.8) |
egyetemi tankönyv ; főiskolai tankönyv ; tankönyv, felsőoktatási intézményekben
|
ETO jelzet:
159.922.7(075.8)
|
Fő |
159.922.7 |
gyermekkor pszichológiája ; pszichológia, gyermekkor ; pedológia
|
Formai |
(075.8) |
egyetemi tankönyv ; főiskolai tankönyv ; tankönyv, felsőoktatási intézményekben
|
| Eredeti cím: |
The development of children (magyar)
| Szakjel: |
150
| Cutter: |
C 24
| ISBN: |
963-389-473-5
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
805 p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. [713]-774.
| Kivonat: |
A tankönyvnek szánt kiadvány a fejlődéslélektan átfogó tudományos feldolgozását tűzte célul a csecsemőkortól a gyermek- és serdülőkoron át a felnőtt- és idős korig. A könyv szerkezetileg öt részben tárgyalja az egyedfejlődés szakaszait: a Kezdetekről szóló két fejezet az élet méhen belüli
[>>>]
A tankönyvnek szánt kiadvány a fejlődéslélektan átfogó tudományos feldolgozását tűzte célul a csecsemőkortól a gyermek- és serdülőkoron át a felnőtt- és idős korig. A könyv szerkezetileg öt részben tárgyalja az egyedfejlődés szakaszait: a Kezdetekről szóló két fejezet az élet méhen belüli megjelenését, a gének és a környezet viszonyát, a méhen belüli fejlődés, valamint a születés folyamatát írja le. A Csecsemőkor első szakasza, a korai csecsemőkor a kezdeti képességeket és az első két és fél hónap során történő változásokat mutatja be. Az első év legfontosabb fejleményei az észlelés és a mozgás fejlődését kísérő kognitív változások és a társas világgal való új kapcsolatok kialakítása. A csecsemőkor végén jelenik meg a problémamegoldás, és a gyermek kimondja az első szavakat; egyre nagyobb hangsúlyt kap a családi, gondozói környezet és az ?én? felfedezése a pszichológiai változások folyamatában. A harmadik rész, a Kisgyermekkor fejezetei a nyelv elsajátítását, a kognitív fejlődést, a társas kapcsolatok jelentőségét, a fejlődést befolyásoló környezet leírását tartalmazzák. Az Iskoláskor a testi fejlődés és az agy fejlődésének kérdéseit elemzi, kitérve az iskolai oktatásnak a kognitív fejlődésre gyakorolt hatására és az iskolai környezet, a kortárs csoportok szerepére. Külön fejezet foglalkozik e korosztály társas kapcsolataival. Az utolsó rész A serdülőkor és azon túl címen a serdülőkori fejlődés biológiai és szociális alapjait pubertás, a növekedés felgyorsulása, a szexualitás, a társas élet újjászervezése ?, valamint a serdülőkor pszichológiai fejleményeit elemzi, melyek politikáról való gondolkodás, morális kérdések, identitás, átmenet a felnőttkorba címszavakkal jellemezhetők. E rész foglalkozik a fejlődéslélektanban viszonylag új területnek számító felnőtt és időskorú fejlődés szakaszával, felvetve a kérdést, hogy folyamatos fejlődésről beszélhetünk-e, vagy hanyatlás jellemzi az idős kort. A fejezetek végén rövid összefoglalás és a ?kulcsszavak? felsorolása könnyíti az anyag megtanulását. A kötetet a szakkifejezések jegyzéke, a hivatkozott irodalom felsorolása, név- és tárgymutató zárja. Alapvetően a neveléslélektant felsőfokon tanuló hallgatóknak szánt kötet egyben fontos kézikönyv is, amely az érdeklődő szélesebb olvasóközönség számára is ajánlható. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|