Kivonat: |
A szerző gyermekpszichológus, aki számos munkájában vizsgálta már a mai kor gyermekeinek helyzetét. Arra a megállapításra jutott, hogy a virtuális világ, a különböző technikai vívmányok és a gyermekek folyamatos hajszolása, a különórák, nyelvórák, sportedzések mind-mind a játék, a játszás elől
[>>>]
A szerző gyermekpszichológus, aki számos munkájában vizsgálta már a mai kor gyermekeinek helyzetét. Arra a megállapításra jutott, hogy a virtuális világ, a különböző technikai vívmányok és a gyermekek folyamatos hajszolása, a különórák, nyelvórák, sportedzések mind-mind a játék, a játszás elől veszik el a gyermekek idejét. A sikerorientált világban már egészen kiskorban, akár óvodáskorban is leterheltek lesznek a gyerekek, így nem jut idejük az igazi játékra, mert a számítógépek, okos telefonok és más technikai eszközöktől vezérelt világ szinte teljesen kiszorítja a személyiséget építő, fejlesztő, kreatív játékokat. Pedig a hagyományos játékokkal, akár a fakockákkal való építéssel, a különféle tárgyak készítésével, kézművességgel teljesedik ki a gyerekek kreativitása, és az effajta tevékenységek az előszobái annak, a gyerekek az életben és választott szakmájukban is sikeresek legyenek, hiszen a spontán játék az, amely az egészséges személyiségfejlődést elősegíti. A játék, a tanulás, a munka és a szeretet egységében vizsgálja a mai kor gyermekeit, rámutatva arra, hogyha a négy ?tartópillér? közül bármelyik meginog, akkor a gyermek személyisége nem teljesedhet ki. A kötet három nagy fejezete (Változások a játék világában, Játék, tanulás és fejlődés, A játék ereje) ezek szerint a szempontok szerint mutatja be, és esetleírások sokaságával erősíti meg a gyermekek életében döntő, és talán legfontosabb szerepet betöltő játék erejét, formáit és jelentőségét. A hivatkozások jegyzékével kiegészített közérthető stílusban megírt remek kötet, minden kisgyermekes szülő és gyermeket nevelő pedagógus figyelmébe ajánlható. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|