Cím: |
Prada
| Alcím: |
az ördög és a szenteltvíz
| Szerző: |
Csontos Tibor |
Szerz. közl: |
Tibor Michaels
| Kiadás: |
Budapest : Európa, 2017 |
Eto: |
687.01:745(45)(092)Prada, M. ; 061.5(45)Prada
| Szakjel: |
687
| Cutter: |
C 79
| ISBN: |
978-963-405-827-4
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
157, [2] p., [16] t.
| Kivonat: |
Előző, Divatkirályok közelről (201009107) című kötetében az olasz divat kiváló ismerője, Csontos Tibor az Armanitól a Dolce&Gabbanán, a Cavallin és a Guccin keresztül a Pradáig mutatta be a neves itáliai divatcégeket és tervező-tulajdonosaik tevékenységét. Legújabb könyve kifejezetten a Prada
[>>>]
Előző, Divatkirályok közelről (201009107) című kötetében az olasz divat kiváló ismerője, Csontos Tibor az Armanitól a Dolce&Gabbanán, a Cavallin és a Guccin keresztül a Pradáig mutatta be a neves itáliai divatcégeket és tervező-tulajdonosaik tevékenységét. Legújabb könyve kifejezetten a Prada történetével, illetve a jelenlegi cégvezető, Miuccia Prada munkásságával foglalkozik. A név a divatot kevésbé ismerőknek Az ördög Pradát visel című filmből lehet ismerős, de aki kicsit is jártas ebben a világban, tudja, hogy egy nagy múltú cégről van szó. A Prada testvérek, Mario és Martino még 1913-ban nyitották meg milanói bőrdíszmű-üzletüket, ahol a saját készítésű, finom művű retikülök, kistáskák, tárcák és neszesszerek mellett Angliából importált utazóládákat, valamint hajkeféket, fésűket, piperecikkeket is forgalmaztak. 1919-ben elnyerték a királyi és udvari szállítói címet, és a cég útja töretlenül ívelt felfelé. Mario az üzletet fiára, Albertóra kívánta hagyni, ám mivel őt nem érdekelte a divat, így azt a felesége vitte tovább, s később az unoka, Miuccia Prada vette át a stafétabotot. Muccia 1977-ben találkozott későbbi férjével, Patrizio Bertellivel, aki ezután csatlakozott a Pradához, és tanácsai nagyban hozzásegítették Miucciát ahhoz, hogy a divat élvonalába juttassa a céget. Az angol import helyett modernizálták saját termékeiket, s több forradalmi újítással is jelentkeztek (például 1979-ben egy vízhatlan hátizsákkal). A Prada terjeszkedni kezdett: előbb Milanóban nyitottak egy másik üzletet, majd sora nyíltak a Prada-boltok Firenzében, Párizsban, Madridban és New Yorkban is. 1989-ben debütáltak első készruha-kollekciójukkal, ami hatalmas siker lett, 1992-ben pedig piacra dobták a cégvezető becenevéről elnevezett Miu Miu ruhamárkát. Ma már megkerülhetetlen szereplői a divatvilágnak: az ezredfordulóra negyven üzletük volt világszerte, betörtek a férfidivatba, napszemüvegeket is gyártani kezdtek, saját bőrápoló termékeket és parfümöket dobtak piacra, és több divatházat is felvásároltak (igaz, ez jelentős veszteségeket is okozott később). Ezt a sikertörténetet mutatja be részletesen a kötet, a kezdetektől Bertelli szerződtetésén, a kifutón való első megjelenésen, a kilencvenes évek végi "nagy ugrás"-on keresztül napjainkig és a filmes sikerekig, a cégtörténeten belül kidomborítva Miuccia Prada szerepét. A kötetet színes képmelléket zárja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 687 C 79 | 56808 | Kölcsönözhető |
|
|