Sok filmes ranglista első tíz alkotásában biztosan benne van Kertész Mihály (Michael Curtiz) 1942-ben bemutatott, fekete-fehér filmdrámája, a halhatatlan Casablanca. Umberto Eco például azt mondta róla: ?a Casablanca nem film, hanem filmek. A világ kedvenc szerelmes filmje. A világ kedvenc háborús
[>>>]
Sok filmes ranglista első tíz alkotásában biztosan benne van Kertész Mihály (Michael Curtiz) 1942-ben bemutatott, fekete-fehér filmdrámája, a halhatatlan Casablanca. Umberto Eco például azt mondta róla: ?a Casablanca nem film, hanem filmek. A világ kedvenc szerelmes filmje. A világ kedvenc háborús filmje. A világ kedvenc Bogart-filmje. Ez mind a Casablanca?. A hollywoodi produkciót két színdarabszerző (Murray Burnett és Joan Allison: Everybody comes to Rick's) ötletéből egy amerikás magyar rendezte, és legalább tíz náció vett részt az elkészítésében. De vajon mitől ennyire népszerű a három Oscart begyűjtő alkotás, amelyet lóhalálában forgattak, a közreműködői közül egy sem járt soha a helyszínen, és amelynek a főszereplője addig főleg rosszfiúkat játszott? Noah Isenberg filmtörténész a bemutató hetvenötödik évfordulójára megpróbálta megfejteni a titkot. Egy soha be nem mutatott darab bekerült az álomgyárba, és sok kézen ment át, míg kialakult a forgatókönyv. A forgatáson hemzsegtek a nácizmus elől menekülő európaiak. Két híres színész komoly fenntartásokkal vállalta azt a szerepet, amely aztán szupersztárrá tette őket. Egy 178 centis, kopaszodó amerikaiból szexszimbólum lett, és állítása szerint ehhez csak annyi kellett, hogy Ingrid Bergman szerelmesen nézzen rá. Egy fiatal svéd színésznő a bemutató után évtizedekre megtestesítette az eleganciát és tisztaságot. A filmből vett részletek fekete-fehér fotóival illusztrált, rengeteg érdekes sztorit tartalmazó könyv minden filmrajongónak ajánlható. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]