Kádár Annamária az érzelmi intelligencia gyermekkori fejlesztését célzó munkájában (Mesepszichológia, 201213020) már ráirányította a szülők, és pedagógusok figyelmét a gyermeknevelésben megkerülhetetlen mesélés központi szerepére. A szerző nézete szerint a mese nemcsak a mások által írott szöveget
[>>>]
Kádár Annamária az érzelmi intelligencia gyermekkori fejlesztését célzó munkájában (Mesepszichológia, 201213020) már ráirányította a szülők, és pedagógusok figyelmét a gyermeknevelésben megkerülhetetlen mesélés központi szerepére. A szerző nézete szerint a mese nemcsak a mások által írott szöveget jelenti, hanem a saját "életmesénket" is: azt a történetet, amelyet önmagunkról, gyökereinkről, hitvallásunkról, álmainkról és céljainkról, félelmeinkről és fájdalmainkról, kudarcainkról és győzelmeinkről mondunk el önmagunknak és néha gyermekünknek is. Ennek a gondolatnak a mentén, jelen kötetében az önbecsülés és a küzdőképesség gyermekkori megalapozásának fontosságára irányítja, szerzőtársával, Kerekes Valériával a figyelmet. Olyan, a gyakorlatban jól hasznosuló ötletekkel ?kínálja meg? az olvasókat, amelyek megmutatják, miként lehet önálló családmesékkel erősíteni a gyermekek önbizalmát, önbecsülését. Melyek azok a fontos és megkerülhetetlen családi ünnepek, szokások, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermek ?gyökereinek?, hovatartozásának tudatában tartalmas és boldog, de mindenekfölött gazdag és érett, önállóan gondolkodni és céljaiért küzdeni tudó felnőtté váljék. A szerző előző munkáiból már megismert érzelmi-intelligencia fejlesztő mesét, Lilla és Tündérbogyó történeteit (201623276) is számos játékötlettel kiegészítve ajánlja szülőknek és pedagógusoknak a szerzőpár. A jegyzetekkel kiegészített, a gyakorlatban rendkívül jól használható kötetet, minden kisgyermekes szülő és óvodás illetve alsó tagozatos korosztály nevelő pedagógus figyelmébe érdemes ajánlani. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]