Az oktatás keretei napjainkban már túlnőtték az iskolák falait, hiszen a könyvtárak és múzeumok szintén terepei lettek a tanításnak, oktatásnak. A Székelyföldön, Kolozsvárott megjelent múzeumpedagógiai kézikönyv elsősorban is a székelyföldi múzeumok adta lehetőségekbe enged bepillantást.***A
[>>>]
Az oktatás keretei napjainkban már túlnőtték az iskolák falait, hiszen a könyvtárak és múzeumok szintén terepei lettek a tanításnak, oktatásnak. A Székelyföldön, Kolozsvárott megjelent múzeumpedagógiai kézikönyv elsősorban is a székelyföldi múzeumok adta lehetőségekbe enged bepillantást.***A csíkszeredai Csíki Székely Múzeum, a székelyudvarhelyi Haáz Rezső Múzeum, a gyergyószentmiklósi Tarisznyás Márton Múzeum, a sepsiszentgyörgyi Székely Nemzeti Múzeum, valamint az ezekhez kapcsolódó társintézmények: a Magma Kortárs Kiállítótér, a csernátoni Haszmann Pál Múzeum, a kézdivásárhelyi Incze László Céhtörténeti Múzeum iskolai foglalkozásokhoz kapcsolódó munkáját mutatja be. Ezekben a múzeumokban szerzett tapasztalások alapján mutatják be, foglalják össze a szerzők, miként lehet a múzeumi értékeket összekapcsolni az iskolai tanulással, miként lehet ez az út a 21. századi pedagógia egyik lehetséges nyomvonala, amely úgy ad új információkat a tanulóknak, hogy eközben a kultúra jelentős alkotásai felé tereli a figyelmüket és segít az identitástudat kialakításában, kialakulásában is. A múzeumpedagógus feladata kell legyen a múzeumot és a benne foglalt értékeket bemutató kiadványok megjelentetése, különféle rendezvények szervezése, és az ő feladata még az óvodai és iskolai csoportokkal és a tanárokkal való kapcsolattartás. A gyermekeknek szánt foglalkozásokat minden esetben az életkori sajátosságokhoz kell igazítani. Az élményszerű tapasztalás többet ér minden szónál, és jelentős mértékben fejleszti a gyermekek képességeit, kompetenciáit a 21. század elvárásainak megfelelően. A kötet összeállítói ezeknek a vezérelveknek megfelelően táblázatba foglalt eredményekkel, színes fotókkal és számos melléklettel támasztják alá a leírtakat, amelyek minden óvoda pedagógus, és általános iskolában tanító pedagógus figyelmére érdemesek. A székelyföldi múzeumokhoz tartozó múzeumpedagógiai forgatókönyvekkel érdemes megismertetni az anyaország pedagógusait is, mert gyakorlati tanácsokkal gazdagon ellátott kötet hasznos információkkal gazdagíthatja majd a hazai oktatás és múzeumpedagógia kapcsolatát. Elsősorban iskolai könyvtárakba érdemes beszerezni. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]