Az elmúlt év(tized)ek egyik pregnáns trendje a fantasy műfaján belül, hogy a történetekben felbukkannak speciális oktatási intézmények: olyan iskolák, ahol a - legtöbbször kiválasztott, eleve különleges képességekkel rendelkező, ennek okán felvételt nyerő - nebulók varázslást és mágiát tanulnak,
[>>>]
Az elmúlt év(tized)ek egyik pregnáns trendje a fantasy műfaján belül, hogy a történetekben felbukkannak speciális oktatási intézmények: olyan iskolák, ahol a - legtöbbször kiválasztott, eleve különleges képességekkel rendelkező, ennek okán felvételt nyerő - nebulók varázslást és mágiát tanulnak, szuperképességeiket, paranormális adottságaikat fejlesztik. A jelen kötetben kilenc olyan tanulmány kapott helyet, amelyben ilyen írói képzelet szőtte iskolák példáján járnak körül oktatással foglalkozó szakemberek egy-egy pedagógiai, tanulással kapcsolatos témakört. ***Az első írásban (Elmék (h)arcai) például a tanulás és műveltség motívumaira hívja fel a figyelmet a Star wars világában és a Trónok harcában. A folytatásban olyan témákról esik szó, mint hogy feladat-e a tanárnak a gyerekeket felkészíteni a világ megmentésére; kiderül, hogy mik voltak a pedagógiai tanulságai a Star Trek Maru-próbájának; a X-mutánsok kapcsán olvashatunk a tehetséggondozásról; megtudhatjuk, hogy miként körvonalazódnak különféle előítéletek és morális dilemmák a varázsvilágban, milyen volt Harry viszonya a roxforti pedagógusokkal, illetve hogy miként bukkan fel a "bullying" témája a sorozatban. Az utolsó két részben olvashatunk Stephen King gyermekkaraktereiről, valamint az Így neveld a sárkányodat szériában észrevehető pedagógiai kultúraváltásról. A kötet a szakközönség mellett ajánlható a téma iránt érdeklődő laikus olvasóknak is. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]