Cím: |
Tíz dolog, amit az autista diákod szeretné, ha tudnál
| Szerző: |
Notbohm, Ellen |
Közrem.: |
Bertalan Lilla ([ford.]) |
Szerz. közl: |
Ellen Notbohm ; [ford. Bertalan Lilla]
| Kiadás: |
Szentendre : Geobook, 2018 |
Eto: |
616.89-008.45 ; 376.2/.4 ; 37.015.3
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
616.89-008.45
|
Fő |
616.89-008.45 |
gondolkodás, ítélőképesség, kapcsolatok zavarai ; ítélőképesség, kapcsolatok, gondolkodás zavarai ; kapcsolatok, gondolkodás, ítélőképesség zavarai ; autizmus
|
ETO jelzet:
376.2/.4
|
Fő |
376.2/.4 |
gyógypedagógia területei
|
ETO jelzet:
37.015.3
|
Fő |
37.015.3 |
neveléslélektan
|
| Eredeti cím: |
Ten things your student with autism wishes you knew (magyar)
| Szakjel: |
616
| Cutter: |
N 83
| ISBN: |
978-615-5015-29-8
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
151 p.
| Kivonat: |
Az újságíró szerző személyes érintettsége okán, mivel egyik gyermekénél autizmus diagnosztizáltak, kezdett el mélyebben foglalkozni az egykoron gyógyíthatatlan rendellenességnek tartott pszichés zavarral. Véleménye szerint, ha az autista gyermekek környezetével sikerül megismertetni és megértetni a
[>>>]
Az újságíró szerző személyes érintettsége okán, mivel egyik gyermekénél autizmus diagnosztizáltak, kezdett el mélyebben foglalkozni az egykoron gyógyíthatatlan rendellenességnek tartott pszichés zavarral. Véleménye szerint, ha az autista gyermekek környezetével sikerül megismertetni és megértetni a zavar alapvető elemeit, ez a tény már közelebb juttatja a gyermekeket ahhoz, hogy a későbbiekben, a felnőtté válás felé vezető úton önállósodjanak. Előző kötete " Tíz dolog, amit minden autizmussal elő gyermek szeretné, ha tudnál" ennek a gondolatnak a jegyében fogant és az érintettek körében rendkívüli érdeklődés mutatkozott iránta. Az autizmusnak nevezett összetett zavar négy alapvető jellemzőjével - észlelési zavar, megkésett beszéd/nyelvi fejlődés és visszafejlődés, bizonytalan kapcsolatteremtési készség és teljes személyiséget/önbizalmat érintő kérdések - írható le. Azonban mivel az autizmus úgynevezett spektrumzavar nincs két teljesen egyforma autista gyermek. A szerző jelen munkájában, személyes hangvétellel, az autizmusban érintett gyermekek nevében szól, arra fókuszál, hogy megértesse a gyermeket nevelőkkel, miként reagáljanak viselkedésükre, hogyan alakítsák ki a tanulási környezetüket, és oly módon kommunikáljanak, hogy azt a gyermek megértse. Alaptételként azt fogalmazza meg, hogy minden tanárnak először diákká kell válnia, bele kell helyezkednie autista tanítványa világába, hogy azután maga is hatékony tanárrá válhasson. Ez rendkívül nehéz feladat, ám a szerző által bemutatott taktikák és stratégiák segítségével lehetséges. A könyv a címében foglaltak szerint tíz fejezetben (A tanulás körkörös; Csapat vagyunk; Máshogyan gondolkodom; A viselkedés kommunikáció; Elmosódott, megkeveredett és összezavarodott; Az egész gyereket tanítsd; Légy kíváncsi; Bízhatok benned?; Higgy!; Taníts meg halászni) vezeti az olvasót az író, ennek a pszichés zavarnak a megismerésében. Megkerülhetetlen ismeretek forrása a kötet, hiszen szerzője azt mutatja be, hogy a gyermekek nézőpontjából, mely fontos ismeretekkel kell tisztában lenni annak, aki őket akarja oktatni, tanítani. Minden a témában érintett szülőnek, pedagógusnak a figyelmébe kell ajánlani. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 616 N 83 | 58218 | Kölcsönözhető |
|
|