Cím: |
Kreatív iskolák
| Alcím: |
az oktatás alulról szerveződő forradalmi átalakítása
| Szerző: |
Robinson, Ken (1950) ; Aronica, Lou. (1958) |
Közrem.: |
Bányász Réka ([ford.]) |
Szerz. közl: |
Ken Robinson, Lou Aronica ; [ford. Bányász Réka]
| Kiadás: |
Budapest : HVG Kv., 2018 |
Eto: |
37.01 ; 159.928.238
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
37.01
|
Fő |
37.01 |
nevelés alapjai ; oktatás alapjai
|
ETO jelzet:
159.928.238
|
Fő |
159.928.238 |
sajátos tehetségek ; zenei tehetség ; tehetség zenei ; matematikai tehetség ; tehetség matematikai
|
| Eredeti cím: |
Creative schools (magyar)
| Szakjel: |
370
| Cutter: |
R 76
| ISBN: |
978-963-304-551-0
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
304 p.
| Megj.: |
Bibliogr. a jegyzetekben: p. [275]-295.
| Kivonat: |
A szerző véleménye szerint, a 21. század robbanásszerű, egyre inkább felgyorsuló technikai és társadalmi fejlődése okán, elérkeztünk a 24. órába, és ha a kor kihívásainak megfelelően, nem változtatják meg a szakemberek a nevelés, oktatás alapjait, akkor a ma született és felcseperedő gyermekek nem
[>>>]
A szerző véleménye szerint, a 21. század robbanásszerű, egyre inkább felgyorsuló technikai és társadalmi fejlődése okán, elérkeztünk a 24. órába, és ha a kor kihívásainak megfelelően, nem változtatják meg a szakemberek a nevelés, oktatás alapjait, akkor a ma született és felcseperedő gyermekek nem tudnak majd adekvát válaszokat adni a 10-20 év múlva felmerülő társadalmi, gazdasági és egyéb kérdésekre, problémákra. Meglátása szerint annak ellenére, hogy a világban ? jószerével a politikai és gazdasági érdekeknek megfeleltetve ? számos oktatási reform zajlik, ezek közül szinte egyik sem elemzi, a tanulás folyamatát és nem épít a már meglévő, jól működő iskolák gyakorlati tapasztalataira. Ezeknek a gondolatoknak a mentén könyvében feltárja, miért árt az úgynevezett ?standardok kultúrája? a tanulóknak és az iskoláknak egyaránt, és ennek ellenpontjaként, bemutat egy egészen más, új alapokra épülő oktatási szemléletet.*** Ken Robinson 2006-ban, a Kaliforniában megrendezett, TED (Technology, Entertainment, Design ? technológia, szórakoztatás, dizájn) konferencián hatalmas sikert aratott ?Az iskola megöli a kreativitás?? című előadásával. Ennek a sikerén felbuzdulva és számos szakemberrel konzultálva értelmezi újra a tanulás, az oktatás, a képzés és az iskola fogalomrendszerét. Ahhoz, hogy az erre, a négy pillérre felépülő oktatási rendszert meg lehessen reformálni, kritikára, jövőképre és a változás elméletének kidolgozására van szükség. Ennek érdekében vissza kell menni az alapokhoz, és meg kell változtatni azt, ahogyan az iskoláról gondolkodunk, majd meg kell változtatni az iskolákat, és a ?tanítás művészetére? kell ráirányítani a pedagógusok figyelmét, nem mellékesen, azt is el kell dönteni ?mit érdemes tudni??, hiszen az évszázadok óta fontosnak vélt lexikális ismeretek bemagolása, a világhálónak köszönhetően mára már okafogyottá vált. Az iskolaigazgatók felelősségéről is szól, és az oktatás közegének megváltoztatására is ráirányítja a figyelmet. A gazdag jegyzetanyaggal név- és tárgymutatóval kiegészített témájában ?úttörő? munka, vélhetően számos vitát és ellenérzést is indukálhat a célközönség, a pedagógus társadalom körében. Ennek ellenére vagy éppen ezért, érdemes felhívni az oktatás alulról szerveződő, forradalmi átalakításának lehetőségére a szülők, tanárok, iskolaigazgatók és az oktatási döntéshozók figyelmét. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 370 R 76 | 58451 | Kölcsönözhető |
|
|