Cím: |
A könyvtárpedagógia elmélete és gyakorlata
| Alcím: |
második kísérlet a téma összefoglalására
| Szerző: |
Dömsödy Andrea (1977) |
Közrem.: |
Könyvtárostanárok Egyesülete (közread.) |
Szerz. közl: |
Dömsödy Andrea ; [közread. a] Könyvtárostanárok Egyesülete
| Kiadás: |
Budapest : KTE, 2018 |
Eto: |
028 ; 371.385.1
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
028
|
Fő |
028 |
olvasás, olvasáspszichológia, olvasáspedagógia ; olvasáspszichológia, olvasáspedagógia, olvasás ; olvasáspedagógia, olvasás, olvasáspszichológia
|
ETO jelzet:
371.385.1
|
Fő |
371.385.1 |
könyvtár használata az oktatásban
|
| Szakjel: |
028
| Cutter: |
D 88
| ISBN: |
978-963-88046-9-3
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
307, [2] p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. [292]-304.
| Kivonat: |
Tizenöt évvel ezelőtt jelentette meg Dömsödy Andrea Könyvtár-pedagógia (200402037) című kötetét, melyben a könyvtárpedagógia területeinek, módszereinek és céljainak feltárására vállalkozott összefoglalás, rendszerezés és figyelemfelkeltés céljából. Ezen kiadvány továbbfejlesztése, a téma
[>>>]
Tizenöt évvel ezelőtt jelentette meg Dömsödy Andrea Könyvtár-pedagógia (200402037) című kötetét, melyben a könyvtárpedagógia területeinek, módszereinek és céljainak feltárására vállalkozott összefoglalás, rendszerezés és figyelemfelkeltés céljából. Ezen kiadvány továbbfejlesztése, a téma összefoglalására tett "második kísérlet" a most megjelenő kötet, így fő célja is ugyanaz.*** Szerkezete követi az előző munkájáét, ebbe dolgozta bele a szerző az elmúlt másfél évtizedben a témával kapcsolatban megjelent publikációit, s számos korábbi felosztást, ábrát fel is újított. Az első fejezet foglalja össze, mi is a könyvtárpedagógia, felvázolja annak történetét, kapcsolódási pontjait, a különféle szemléleteket, megközelítéseket. A következő rész foglalkozik magával a könyvtárpedagógussal (külön az iskolai könyvtárossal és a gyermekkönyvtárossal), majd az IFLA irányelvek alapján mutatja be a szerző a könyvtárpedagógiai célokat, elvárásokat. Ismerteti, életkor szerinti felosztásban, vagyis célcsoportonként a célkitűzéseket, s ezt követően bemutatja a könyvtárpedagógiai tevékenységek leggyakoribb terepeinek idevonatkozó jellemzőit, részleteit. A legvaskosabb fejezet a módszertani kérdéseket összegzi, az alapelvektől a szervezeti kereteken és a könyvtárhasználati foglalkozások típusainak ismertetésén át a tehetséggondozásig, tanulmányi versenyekig. Az utolsó fejezet a könyvtárpedagógiai tevékenység tartalmát összegzi. A tankönyvszerűen felépített kötetet irodalom, jogszabály- és ábrajegyzék zárja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | belsőraktár | 028 D 88 | 58986 | Kölcsönözhető |
|
|