| 
| Cím: | A könyvtárpedagógia elmélete és gyakorlata |  | Alcím: | második kísérlet a téma összefoglalására |  | Szerző: | Dömsödy Andrea (1977) |  | Közrem.: | Könyvtárostanárok Egyesülete (közread.) |  | Szerz. közl: | Dömsödy Andrea ; [közread. a] Könyvtárostanárok Egyesülete |  | Kiadás: | Budapest : KTE, 2018 |  | Eto: | 028 ; 371.385.1 
 
  | Táblázat | Kód | Magyarázat |  
  | ETO jelzet: 
   
   028 |  
  | Fő | 028 | olvasás, olvasáspszichológia, olvasáspedagógia ; olvasáspszichológia, olvasáspedagógia, olvasás ; olvasáspedagógia, olvasás, olvasáspszichológia |  
  | ETO jelzet: 
   
   371.385.1 |  
  | Fő | 371.385.1 | könyvtár használata az oktatásban |  |  | Szakjel: | 028 |  | Cutter: | D 88 |  | ISBN: | 978-963-88046-9-3 |  | Nyelv: | magyar |  | Oldal: | 307, [2] p. |  | Megj.: | Bibliogr.: p. [292]-304. |  | Kivonat: | 
 Tizenöt évvel ezelőtt jelentette meg Dömsödy Andrea Könyvtár-pedagógia (200402037) című kötetét, melyben a könyvtárpedagógia területeinek, módszereinek és céljainak feltárására vállalkozott összefoglalás, rendszerezés és figyelemfelkeltés céljából. Ezen kiadvány továbbfejlesztése, a téma
  
 [>>>]
 Tizenöt évvel ezelőtt jelentette meg Dömsödy Andrea Könyvtár-pedagógia (200402037) című kötetét, melyben a könyvtárpedagógia területeinek, módszereinek és céljainak feltárására vállalkozott összefoglalás, rendszerezés és figyelemfelkeltés céljából. Ezen kiadvány továbbfejlesztése, a téma összefoglalására tett "második kísérlet" a most megjelenő kötet, így fő célja is ugyanaz.*** Szerkezete követi az előző munkájáét, ebbe dolgozta bele a szerző az elmúlt másfél évtizedben a témával kapcsolatban megjelent publikációit, s számos korábbi felosztást, ábrát fel is újított. Az első fejezet foglalja össze, mi is a könyvtárpedagógia, felvázolja annak történetét, kapcsolódási pontjait, a különféle szemléleteket, megközelítéseket. A következő rész foglalkozik magával a könyvtárpedagógussal (külön az iskolai könyvtárossal és a gyermekkönyvtárossal), majd az IFLA irányelvek alapján mutatja be a szerző a könyvtárpedagógiai célokat, elvárásokat. Ismerteti, életkor szerinti felosztásban, vagyis célcsoportonként a célkitűzéseket, s ezt követően bemutatja a könyvtárpedagógiai tevékenységek leggyakoribb terepeinek idevonatkozó jellemzőit, részleteit. A legvaskosabb fejezet a módszertani kérdéseket összegzi, az alapelvektől a szervezeti kereteken és a könyvtárhasználati foglalkozások típusainak ismertetésén át a tehetséggondozásig, tanulmányi versenyekig. Az utolsó fejezet a könyvtárpedagógiai tevékenység tartalmát összegzi. A tankönyvszerűen felépített kötetet irodalom, jogszabály- és ábrajegyzék zárja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
 [<<<] |  
| Pld. | Raktár | Rakt.jelzet | Lelt.szám | Info | 
|---|
 | Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető |  | 1. | belsőraktár | 028 D 88 | 58986 | Kölcsönözhető |  |  |