A kötetben a filmkritikus, kultúrtörténész Győrffy Iván újabb könyvében a huszonegyedik század eddig eltelt évei filmművészeti alkotásairól írt hatvanöt kritikája és esszéje olvasható. Érett mesterek, mint Roman Polanski és nagyreményű pályakezdők, mint Nemes (Jeles) László egyaránt korszakos
[>>>]
A kötetben a filmkritikus, kultúrtörténész Győrffy Iván újabb könyvében a huszonegyedik század eddig eltelt évei filmművészeti alkotásairól írt hatvanöt kritikája és esszéje olvasható. Érett mesterek, mint Roman Polanski és nagyreményű pályakezdők, mint Nemes (Jeles) László egyaránt korszakos művekkel jelentkeztek ebben az időszakban. Woody Allen új karrierbe kezdett Európában, Maár Gyula egy a hetvenes évek elején félretett forgatókönyve megvalósításával zárta le életművét. Pedro Almodóvar és Mike Leigh elviccelődött az életen, Szász János és Mundruczó Kornél a halál transzcendenciáját állította közszemlére. Wes Anderson és Michel Gondry munkára fogta a fantáziát, Szabó István és Török Ferenc a szégyellt igazságról rántotta le a leplet. A nagyvilág filmgyártása és az elismert magyar film kéz a kézben kísérelték meg újrafogalmazni, mit is gondolunk múltról és jövőről, országról és városról, nőről és férfiról, emberről és természetről, gyilkosságról és feloldozásról, diktatúráról és demokráciáról, egyszóval: a változó világról egy folyamatosan megújuló művészeten keresztül. A szerző nem törekszik teljességre, ám munkája, az alapján, amit feltár, méltán használható kézikönyvként is. A fekete-fehér fotókkal illusztrált kötet a kiemelt mozgóképeken keresztül bemutatja a rendezői életutak ezredforduló előtti és utáni fordulatait, a stílusokat, technikákat, de leginkább arra kíváncsi, mi az a közös téma, szemlélet, látvány és gondolat, ami összeköti őket. Mindezek együtt adnak ugyanis részletgazdagabb képet a 21. századi civilizációról, s benne a filmművészetről. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]