Sok-sok érdekességet mutat be a magyarországi autó- és motorgyártás, valamint -versenyzés történetével kapcsolatban Boros Jenő és Ocskay Zoltán képes albuma. Mintegy hatszáz fotó kíséretében megismerhetünk híres magyar mérnököket és formatervezőket, akiknek többsége külföldön futott be karriert
[>>>]
Sok-sok érdekességet mutat be a magyarországi autó- és motorgyártás, valamint -versenyzés történetével kapcsolatban Boros Jenő és Ocskay Zoltán képes albuma. Mintegy hatszáz fotó kíséretében megismerhetünk híres magyar mérnököket és formatervezőket, akiknek többsége külföldön futott be karriert (Bánki Donáttól Csonka Jánoson és Galamb Józsefen át Finta Lászlóig), s természetesen a hazai gépjárműgyártás meghatározó vállalatait (MÁG, MÁVAG, MAGOMOBIL, MAGOSIX, Marta, GANZ, Kühne, Röck, Csepel, Ikarus, Uhri, Rába, Vörös Csillag Traktorgyár, Méray, Paulini, Dormán stb.).*** Olvashatunk a Monarchia korának gépjárműveiről, a Pannónia motorkerékpárról, a Turán harckocsikról, az Árpád sínautóbuszról, a második világháború utáni törpeautó-pályázatokról, az Ikarus buszok generációiról, a hatvanas években még elterjedt pótkocsis buszokról, a személygépkocsi-kiutalási rendszerről, a Csepel motorkerékpárokról, a váci oldalkocsi-gyártásról, a Szöcske katonai terepjáróról vagy éppen a hazai összeszerelő-üzemek megjelenéséről. Természetesen az autó- és motorsport históriájának nagy alakjai és eseményei is megelevenednek a lapokon, így például Szisz Ferenc (aki 1906-ban a világ első autós Grand Prix-győztese volt, Párizsban), Zamecsnik Tivadar, aki a harmincas évek legsikeresebb magyar motorversenyzője volt, továbbá a Népligeti GP és a Hungaroring története. A sajnos néhány apróbb tévedést is tartalmazó kiadványt prospektus-válogatás és bibliográfia zárja. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]