Simon Gabriella, már terjedelmében is lefegyverző munkája, az előszóban foglaltak szerint az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola Tanítás-tanulás doktori program keretében megvédett doktori disszertációjára épül. A szerző szerint a közelmúltban a kezdő tanárok támogatása az Európai Unió
[>>>]
Simon Gabriella, már terjedelmében is lefegyverző munkája, az előszóban foglaltak szerint az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola Tanítás-tanulás doktori program keretében megvédett doktori disszertációjára épül. A szerző szerint a közelmúltban a kezdő tanárok támogatása az Európai Unió tanárpolitikájának a fókuszába került. A tudományos kutatás is érdeklődve kezdte „pásztázni a pedagógusok pályakezdését, miközben a magyar oktatási rendszerben is megkezdődött a pedagógusok pályakezdési tematikájának kidolgozása. Ennek a kutatásnak „nyomvonalán - amely a kezdő pedagógusok mentori támogatását három (szakmai, személyi, intézményi) területen javasolja -, határozza meg tudományos és szakmai szempontból is értékes kötetének, irányultságát a szerző. Három nagy fejezetben (Történeti háttér – a pályakezdő tanárok támogatásának kontextusa, a témafelvetés indoklása; Kutatási háttér – fogalmi keretek; A kutatás) adja közre azokat az információkat, amelyek a téma alaposabb és mélyebb megismeréséhez nélkülözhetetlenek. A történeti áttekintés az európai uniós oktatáspolitikai tükrében történik, majd a szakértelem kialakulásának szakaszait elemzi a szerző, miközben megmutatja az életpályamodell és a bevezető szakasz hazai előzményeit. A mentori támogatás értelmezései a szakirodalomban címmel egy lehetséges megvalósítási formát mutat be, majd a későbbiekben a kutatás módszerét, eszközeit, valamint a kutatás menetét és lépéseit írja le. A komplex mentorálási modell megalkotása egy újabb fejezet témáját képezi. A szerző munkája irányát az alábbiakban fogalmazta meg: „A céla kezdő pedagógusokat az identitásmódosulás folyamán kísérő mentorok sajátos, e tevékenység eredményes ellátásához szükséges kompetenciái közül a támogató szerephez, tevékenységhez kapcsolódó attitűd-elemek kimutatása és vizsgálata volt. A komplex mentorálási modell bemutatása bizonyosan új utakat, lehetőségeket nyit meg a hazai mentorképzésben. Az impozáns méretű irodalomjegyzékkel és ábrákkal kiegészített szakmunka pedagógiai gyűjteménnyel rendelkező szakkönyvtára anyaga. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]