Régóta használ kooperatív technikákat a Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium vezetőtanítója, egyben tankönyvszerző Csájiné Knézics Ildikó. Benkő Zsuzsával, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar nyugalmazott főiskolai tanárával közösen írt könyve is ezen
[>>>]
Régóta használ kooperatív technikákat a Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium vezetőtanítója, egyben tankönyvszerző Csájiné Knézics Ildikó. Benkő Zsuzsával, a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar nyugalmazott főiskolai tanárával közösen írt könyve is ezen tanulásszervezési mód jegyében született, hogy bemutassa: hogyan tehetjük élménnyé az olvasást az alsó tagozaton, kortárs irodalom felhasználásával.*** Egy rövid elméleti bevezetőt követően olyan gyakorlati tanácsok olvashatók, mint hogy melyik évfolyamon vezessük be a kooperatív tanulásszervezést, hány gyerekből álljon egy csapat, hogyan rendezzük be a termet, hogyan szervezzük a csapatok munkamegosztását, milyen módokon valósulhat meg a csapat munkájának értékelése, hogyan készítsük elő a kooperatív struktúrát tartalmazó órát vagy hogy milyen eszközöket alkalmazzunk. A második fejezetben olvashatunk a különböző kooperatív struktúrákról, mint a fél-egy perces beszélgetés, a kerekasztal, a szóbingó, a véleményvonal, a szóforgó, a keringő ötletelő, a diákkvartett vagy az ötletroham. A kővetkező részben immár konkrét ötletek szerepelnek a kooperatív struktúrák alkalmazására az olvasásórákon, a mássalhangzókat magánhangzókkal kiegészítő betűpótlótól egy csipeszes szótagszámlálón át olyan konkrét mesék feldolgozásának lehetőségéig, mint Az oroszlán és az egér, A sajtot osztó róka vagy A tücsök és a hangya. A mellékletben megtaláljuk az összes feladatot, de a kiadványban szerepelnek még ritmusérzék-fejlesztő gyakorlatok, mozgásos mondókák, olvasástechnikai gyakorlatok, valamint egy rövid betekintés a drámapedagógia eszköztárába. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]