A múzeumi tárlatvezetés új távlatait nyitja meg a szakmai újításra, fejlődésre nyitott szakemberek előtt a szerző, aki egy olyan újfajta módszert dolgozott ki, amelynek az alapja az ún. flow-élmény. "A könyv célja, hogy ... feltárja a hagyományos és a szerző által elképzelt, javasolt és a
[>>>]
A múzeumi tárlatvezetés új távlatait nyitja meg a szakmai újításra, fejlődésre nyitott szakemberek előtt a szerző, aki egy olyan újfajta módszert dolgozott ki, amelynek az alapja az ún. flow-élmény. "A könyv célja, hogy ... feltárja a hagyományos és a szerző által elképzelt, javasolt és a tárlatvezetők által megteremtett élményelemekkel dúsított tárlatvezetések hatását, valamint bemutassa a múzeumlátogatók véleményét." - olvashatjuk a bevezetőben, amelyet követően alkalmazott kutatási módszereit mutatja be tételesen. Ezután ennek elméleti kereteit vázolja fel, kitérve a hazai muzeológia és múzeumpedagógia történeti gyökerű problémáira, a különféle tanulási kontextusokra, a nevelés és múzeum viszonyára, valamint a flow fogalmára. A kötet fennmaradó részében a kutatás eredményeit tekinti át (információ- és élmény-centrikus tárlatvezetés, ezek összehasonlítása, értékelés), és itt kapott helyet az összefoglalás, az irodalomjegyzék, illetve a mellékletek is. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]