Cím: |
Dráma a tanteremben
| Alcím: |
Történetek cselekvő feldolgozása
| Szerző: |
Bethlenfalvy Ádám (1977) |
Szerz. közl: |
Bethlenfalvy Ádám
| Kiadás: |
Budapest : KRE + L'Harmattan, 2020 |
Sorozat: |
Károli könyvek. Monográfia |
Eto: |
371.383.1 ; 37.036
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
371.383.1
|
Fő |
371.383.1 |
drámapedagógia ; dramatizálás / pedagógia
|
ETO jelzet:
37.036
|
Fő |
37.036 |
művészeti nevelés ; nevelés, művészeti ; esztétikai nevelés ; nevelés, esztétikai
|
| Szakjel: |
371
| Cutter: |
B 60
| ISBN: |
978-963-414-718-3
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
98 p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. 95-98. és a lábjegyzetekben
| Kivonat: |
A szerző a pedagógiában, a közoktatásban egy igen innovatív, de annál sokrétűbb és hasznosabb jelenséggel, módszertani megközelítéssel, a drámapedagógiával foglalkozik monográfiájában. A szerző gyakorló pedagógiai tapasztalatait, valamint a hazai és a nemzetközi kutatások legfrissebb eredményeit
[>>>]
A szerző a pedagógiában, a közoktatásban egy igen innovatív, de annál sokrétűbb és hasznosabb jelenséggel, módszertani megközelítéssel, a drámapedagógiával foglalkozik monográfiájában. A szerző gyakorló pedagógiai tapasztalatait, valamint a hazai és a nemzetközi kutatások legfrissebb eredményeit alkalmazza, de kiemeli, hogy minden pedagógusnak magának kell kidolgoznia azokat a módszereket, melyek a legjobban illeszkednek az általa tanított osztály profiljához: vagyis nem kész „receptet, hanem jó minőségű „hozzávalókat kell nyújtani, melyekből minden tanár „maga főzi ki a számára legjobb megoldást. A dráma lehetőséget biztosít, hogy a diákok reflektált viszonyba kerüljenek magukkal, az őket körülvevő világgal, valamint a valóság és fikció viszonyával. Egy olyan „biztonságos teret hoz létre a tanórán, melyben a komolyabb pszichológiai kérdéseket is megtárgyalhatják, a traumák és morális kérdések is előtérbe kerülhetnek, mégis e komoly kérdéseket játékos, a diákok képzelőerejére alapozott feladatokon keresztül lehet megvitatni. A kötet első felében az elméleti keretet vázolja fel a szerző, majd a második felében gyakorlati útmutatást is kaphatnak az érdeklődő gyakorló pedagógusok. Az elméleti kereten belül előtérbe kerül a narratíva és a dráma kérdése, a jel és jelentés, a fikció és valóság, valamint szituáció problémája is. A drámaóratervek és gyakorlati tanácsok adják a könyv valódi erejét, és emelik ki az elméleti összefoglalók sorából. Igényes, érzékeny munka, melyet haszonnal forgathatnak a kellő nyitottsággal bíró pedagógusok, valamint a módszertan kutatói is. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 371 B 60 | 61408 | Kölcsönözhető |
|
|