A digitalizáció és a hálózati lét természetéből fakadó pedagógiai kérdéseket mutatja be Szűts Zoltán média-, digitális pedagógia- és információs társadalom-kutató, az Eszterházy Károly Egyetem docensének és a digitális kultúra tanszék vezetőjének könyve, az online kommunikáció és média kérdéseivel
[>>>]
A digitalizáció és a hálózati lét természetéből fakadó pedagógiai kérdéseket mutatja be Szűts Zoltán média-, digitális pedagógia- és információs társadalom-kutató, az Eszterházy Károly Egyetem docensének és a digitális kultúra tanszék vezetőjének könyve, az online kommunikáció és média kérdéseivel strukturális összefüggésben. A szerző célja a digitális pedagógia egy lehetséges elméleti keretrendszerének kialakítása, amely közös nevelés-, illetve média- és kommunikációtudományi elveken alapszik.*** Mindehhez aktualitást nyújt a Covid-19 járvány, mely alatt maga a kötet is született, s amely Magyarországon és világszerte online módszerek használatára kényszerítette az oktatási rendszer jelentős részét. A szerző meglátása szerint ugyanakkor a digitális átállás hatására nem következett be egyik napról a másikra rendszerszintű, tartós változás, nem váltak jellemzővé a pedagógiai interakciók új formái, és nem történt meg a tanulási környezet kiterjesztése és a tanárszerep megváltozása sem. Az elmélet átadása pont azt a célt szolgálja, hogy mindez a jövőben megtörténhessen: hogy a digitális pedagógia ne csupán a hagyományos pedagógia kiegészítő eleme vagy pótléka legyen, hanem ? egy forradalmian új humán információs és kommunikációs kultúra kibontakozásának részeként ? a tanítás és tanulás évezredek során kialakult rendszerének digitális, hálózati transzformációja. A bevezetőt követően olyan témákat tárgyal részletesen, mint a digitális oktatás előnyei és kihívásai, a digitális technológia diszruptív jellege, az információs társadalom főbb jellemzői, az internetes kommunikáció és média története a tanulás és tanítás folyamatainak nézőpontjából, oktatás képernyők és adatbázisok környezetében, az alkalmazott technológia hatása a kognitív képességekre, oktatás járvány idején, a hagyományos osztálytermi oktatási módszerek javasolt technológiai transzformációja vagy a digitális pedagógia jövője. A kötetet irodalomjegyzék zárja. "www.kello.hu ? minden jog fenntartva"
[<<<]