Cím: |
Szelfimánia
| Alcím: |
Miért sikeresebbek az empatikus gyerekek az énközpontú világban?
| Szerző: |
Borba, Michele (1950) |
Közrem.: |
Farkas Veronika (ford.) |
Szerz. közl: |
Michele Borba ; [ford. Farkas Veronika]
| Kiadás: |
[Budapest] : Jaffa, cop. 2018 |
Sorozat: |
Szülők könyvtára |
Eto: |
37.018.1-053.6 ; 159.922.8 ; 316.647.2
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
37.018.1-053.6
|
Fő |
37.018.1 |
családi nevelés ; nevelés, családi
|
ETO jelzet:
159.922.8
|
Fő |
159.922.8 |
serdülőkor pszichológiája ; pszichológia, serdülőkor
|
ETO jelzet:
316.647.2
|
Fő |
316.647.2 |
szeretet, szerelem, empátia, rokonszenv / szociálpszichológia ; empátia, rokonszenv, szeretet, szerelem / szociálpszichológia ; rokonszenv, szeretet, szerelem, empátia / szociálpszichológia
|
| Eredeti cím: |
Unselfie : why empathetic kids succeed in our all-about-me world (magyar)
| Szakjel: |
370
| Cutter: |
B 78
| ISBN: |
978-615-5715-94-5
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
318 p.
| Megj.: |
Bibliogr. a jegyzetekben: p. 293-[319].
| UKazon: |
201822027
| Kivonat: |
Manapság, amikor a legifjabbak, a gyerekek és a kiskamaszok, szinte össze vannak nőve okostelefonjaikkal, számítógépeikkel, számos tudományos kutatás bizonyította, hogy ez a korosztály sokkal kevésbé képes a megértésre, empátiára, mint az őket megelőző generációk. Vélhetően ez annak a
[>>>]
Manapság, amikor a legifjabbak, a gyerekek és a kiskamaszok, szinte össze vannak nőve okostelefonjaikkal, számítógépeikkel, számos tudományos kutatás bizonyította, hogy ez a korosztály sokkal kevésbé képes a megértésre, empátiára, mint az őket megelőző generációk. Vélhetően ez annak a következménye, hogy a virtuális világba magát bezáró individuumok nehezen kötnek kapcsolatokat, barátságokat a való világban, mi több olyannyira elszigetelik magukat, hogy amennyiben nem az ő akaratuk érvényesül, dühkitöréssel, agresszióval válaszolnak az előálló helyzetekre. A kutatások azt is bebizonyították, hogy azok a gyerekek, akik a való életben és nem a virtuális világban teremtenek kapcsolatokat, és játékterük sem egy szobára és egy monitorra korlátozódik, sokkal színesebben élnek, és egyáltalán nem jellemző rájuk az érzéketlen viselkedés, mi több rendkívül érzékenyen, empatikusan reagálnak az élet történéseire.*** A szerző annak a nyomába eredt, miként fejleszthető a kora gyermekévek alatt az életben való boldoguláshoz, a társas kapcsolatok kiépítéséhez, a kommunikációhoz, mások megértéséhez és elfogadásához nélkülözhetetlen empatikus készség, képesség. Mert mindez fejleszthető, ugyanúgy, miként a gyermeki izomzat a napi gyakorlással és odafigyeléssel. A szerző három fő fejezetbe (Az empátia kifejlesztése, Az empátia gyakorlása, Az empátia megélése) rendezve osztja meg hasznos tanácsait az olvasóival, melyek során, többek között arra is fény derül, hogy az empatikus gyerekeknek van erkölcsi tartásuk, képesek megőrizni hidegvérüket vészhelyzetekben is, mi több van erkölcsi képzelő erejük, bátran kiállnak önmagukért és társaikért is, és azon munkálkodnak, hogy megváltoztassák, jobbítsák a világot. Minden gyermeket nevelő szülőnek, pedagógusnak, de sokkal szélesebb körben is érdemes ajánlani a kötetet, amelyet impozáns jegyzetapparátus zár. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 370 B 78 | 62070 | Kölcsönözhető |
|
|