A lelki egészségfejlesztésre épülő iskolai szervezetfejlesztés egy lehetséges útját mutatja be a nevelés- és oktatásszociológus szerző, Meleg Csilla, a Pécsi Tudományegyetem professzor emeritusának most megjelenő kötete. A pécsi Köztársaság Téri Általános Iskola 1992-ben indult Egész-ség
[>>>]
A lelki egészségfejlesztésre épülő iskolai szervezetfejlesztés egy lehetséges útját mutatja be a nevelés- és oktatásszociológus szerző, Meleg Csilla, a Pécsi Tudományegyetem professzor emeritusának most megjelenő kötete. A pécsi Köztársaság Téri Általános Iskola 1992-ben indult Egész-ség programjáról van szó, amely az életminőséget középpontba állítva célozta meg egy tantárgyakon átívelő lelki egészségvédelem kialakítását, melyben az iskolaigazgatónak, a tantestületnek, a tanulóknak, a szülőknek és persze a kutatónak is megvoltak a maga feladatai. Ezen program állomásait és legfőbb tanulságait összegzi a kötet: az Egész-ség program alapjait, annak elméletét és módszertanát, az iskola szervezeti jellemzőit, a tanórákat és a szakköröket, a tantestület, a diákok, a szülők visszajelzéseit, a program hét tanévét és a szervezetfejlesztés folyamatát. A záró fejezet, több évtized múltán tekint vissza a főbb tanulságokra. Az esettanulmány mellékletében helyet kaptak az Egész-ség program keretében használt játékok, gyakorlatok leírása, a kérdőívek és a szociogramok. Az irodalomjegyzékkel záródó kötet szakkönyvtárak anyaga. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]