A tanácsadó óvodapedagógiai kiadvány a természetpedagógia és a természeti nevelés alapjaival ismereti meg az óvodapedagógusokat, akik így egyrészt tudatosíthatják a rájuk bízott gyermekekben a természeti értékek fontosságát, azok megőrzésének és ápolásának kiemelt jelentőségét, másrészt a kötet
[>>>]
A tanácsadó óvodapedagógiai kiadvány a természetpedagógia és a természeti nevelés alapjaival ismereti meg az óvodapedagógusokat, akik így egyrészt tudatosíthatják a rájuk bízott gyermekekben a természeti értékek fontosságát, azok megőrzésének és ápolásának kiemelt jelentőségét, másrészt a kötet segítséget nyújt az életpályamodell minősítő eljárásában hetedikként szereplő kompetencia értelmezésében, amely, ahogy az előszóból megtudjuk, "az óvodapedagógus környezeti nevelésben mutatott jártasságára, a fenntarthatóság értékrendjének hiteles képviseletére és a környezettudatossághoz kapcsolódó attitűdök átadásának módjára irányul". A kötet szerző a Zöld Szív mozgalom oszlopos tagjai, akik az emberközpontú környezeti nevelés helyett a természetre helyezik a hangsúlyt, amelynek az ember szintén része, de nem a hierarchia csúcsán álló entitás, hanem csupán társlétező.*** A könyv tehát a konkrét módszertani javaslatok és tanácsok mellett egy általános filozófiai keretrendszert is átad az érdeklődő olvasóknak. A kötet első felében tizenegy rövidebb fejezeten keresztül ismerhetjük meg a természetpedagógia alapjait, a Zöld Szív gyakorlatát az óvodákban, valamint a diákpályázatokat, címeket és kitüntetéseket. A könyv második felében Ī mellékletként Ī konkrét tervek kaptak helyet, egy-egy jeles naphoz (Állatok világnapja, méhek világnapja, komposztálás világnapja stb.) kötődő programok terve, valamint mondókát, versek, mesék és bábjátékok is helyet kaptak, amelyeket az óvodapedagógusok bátran kipróbálhatnak a gyerkőcökkel. A hiánypótló módszertani szakkönyvet az idézetek jegyzéke és a felhasznált irodalom listája zárja. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]