Cím: |
A gyermekelőadás készítésének fifikái
| Szerző: |
Zorkóczy Zenóbia (1971) |
Szerz. közl: |
Zorkóczy Zenóbia
| Kiadás: |
Kolozsvár : Exit, 2023 |
Eto: |
371.383.1 ; 37.036 ; 792 ; 371.3
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
371.383.1
|
Fő |
371.383.1 |
drámapedagógia ; dramatizálás / pedagógia
|
ETO jelzet:
37.036
|
Fő |
37.036 |
művészeti nevelés ; nevelés, művészeti ; esztétikai nevelés ; nevelés, esztétikai
|
ETO jelzet:
792
|
Fő |
792 |
színházművészet ; színháztudomány
|
ETO jelzet:
371.3
|
Fő |
371.3 |
oktatási módszerek ; oktatás formái ; tanulás formái
|
| Szakjel: |
371
| Cutter: |
Z 69
| ISBN: |
978-606-9091-80-7
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
148 p.
| Megj.: |
Bibliogr.
| Kivonat: |
Zorkóczy Zenóbia nemcsak színművésznő és versszínházi előadóművész, hanem "gyermekszínházteremtő" is - ahogy azt a fülszövegben Egyed Emese szellemes és nagyon találóan megfogalmazza. Ebben a benne van a szerző hivatásának, küldetésének leglényege, amely a gyermekekhez hívja, azzal a szándékkal,
[>>>]
Zorkóczy Zenóbia nemcsak színművésznő és versszínházi előadóművész, hanem "gyermekszínházteremtő" is - ahogy azt a fülszövegben Egyed Emese szellemes és nagyon találóan megfogalmazza. Ebben a benne van a szerző hivatásának, küldetésének leglényege, amely a gyermekekhez hívja, azzal a szándékkal, hogy megmutassa nekik "anyanyelvünk igazi arcát, költészetünk rendkívüliségét, a humor létfontosságú voltát, a jóleső nevetést, az együttérzést, a figyelmet és fegyelmet, a kreativitáshoz való bátorságot, az együttműködés szépségét, hasznosságát". Irodalmi előadásaival sok éve turnézik, a most arra vállalkozott, hogy tapasztalai és elméleti tudását összegzi és átadja; módszertani munkáját elsősorban pdagógusoknak, kultúraszervezőknek, színjátszóknak szánja. ***Az első, bevezető részben elmeséli, miként fordult figyelme a gyermeirodalmi színpad felé, mi a sikeres gyermekelőadások "titka" és hogyan lehet úgy elmondani egy verset, hogy abban a kicsiknek valódi öröme legyen. A folytatásban ez utóbbit bontja-részletezi tovább: kiderül, hogy milyen formában jó, ha megszólal egy gyermekvers, milyen a jó gyermekvers, hogyan lehet a versszínház az irodalomoktatás szerves része, milyen a vers zenéje, hogyan dolgozhatunk a magyar nyelvvel és beszéddel különféle helyszíneken. A következi fejezet témája a versszínház; hogy érdemes bánni a rendlekezésre álló térrel, miként kell bánni a témával (kiválasztása, feldolgozása, kibbontása, közelítése a nézőhöz), milyen a tárgyszínház, valamint szó esik az improvizációról, a kontaktusról, az elóadás ritmusáról, a néző érzelmi vezetéséről és az előadás lezáró rituáléiról. A harmadik szakaszban a feldolgozásra ajánlott szövegek kaptak helyet. A színes és fekete-fehér fotókkal kísért kiadvány végén a szerző mutatkozik be egy rövid szakmai életrajz keretei között. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 371 Z 69 | 65210 | Kölcsönözhető |
|
|