Cím: |
Generációk harca a figyelemért
| Alcím: |
Hogyan tanuljunk egymástól, egymásért?
| Szerző: |
Steigervald Krisztián |
Közrem.: |
Matyus Dóra (ill.) |
Szerz. közl: |
Steigervald Krisztián ; [grafika Matyus Dóra]
| Kiad. jel: |
6. váltl. utánny.
| Kiadás: |
Budapest : Partvonal, 2024 |
Eto: |
316.346.3(100)"20" ; 159.922.6 ; 159.952 ; 316.6 ; 316.47
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
316.346.3(100)"20"
|
Fő |
316.346.3 |
életkor szerinti rétegződés/szociológia ; rétegződés, életkor szerinti/szociológia
|
Földrajz |
(100) |
egyetemes, nemzetközi ; nemzetközi, egyetemes
|
Tárgyidő |
|
"20"
|
Kronológia |
"20" |
"20"
|
ETO jelzet:
159.922.6
|
Fő |
159.922.6 |
életkor hatása
|
ETO jelzet:
159.952
|
Fő |
159.952 |
figyelem
|
ETO jelzet:
316.6
|
Fő |
316.6 |
társadalmi viselkedés ; szociálpszichológia ; társadalomlélektan
|
ETO jelzet:
316.47
|
Fő |
316.47 |
társadalmi kapcsolatok ; személyközi kapcsolatok ; interperszonális kapcsolatok
|
| Szakjel: |
301
| Cutter: |
S 87
| ISBN: |
978-615-6058-92-8
| Oldal: |
294, [1] p.
| UKazon: |
202312020
| Kivonat: |
Nagy sikerű debütáló könyve után Steigervald Krisztián ismét a generációkat veszi górcső alá: a coachként dolgozó közgazdász, aki eközben közben pszichológiai tanulmányokat is folytatott, arra keresi a választ, hogy miért különböznek annyira egymástól az egyes generációk, miben lehet a
[>>>]
Nagy sikerű debütáló könyve után Steigervald Krisztián ismét a generációkat veszi górcső alá: a coachként dolgozó közgazdász, aki eközben közben pszichológiai tanulmányokat is folytatott, arra keresi a választ, hogy miért különböznek annyira egymástól az egyes generációk, miben lehet a különbségeket megragadni, és mielőtt még valaki morális ítélkezésbe kezdene, hogyan lehet a generációk képviselőit egymás felé közelíteni a kölcsönös megértés talaján. A szerző többször is kiemeli, hogy a régi idők sem voltak jobbak vagy rosszabbak, egyszerűen arról van szó, hogy a gyors ütemben változó világban, legyen szó a digitalizációról, az eszközhasználatról vagy a médiatartalmakról, hatalmas különbség van az egyes generációk tapasztalati tere között. Más közegben szocializálódott valaki, aki a hatvanas, megint más közegben, aki a nyolcvanas vagy a kilencvenes években született, az ezredfordulóról és a kétezer tízes évekről meg ne is beszéljünk.*** A szerző kutatásaira alapozva, valamint személyes példákon és a számtalan tréningen szerzett benyomásain keresztül jutott el a jelen könyv megírásához: szülők, tanárok és diákok is bátran kézbe vehetik a könyvet, mivel nemcsak a szülőknek kell megértőnek lenni gyermekeikkel, a fiatalabbak sem javítanak a helyzeten a folyamatos boomerezéssel Ī a kölcsönös figyelem és megértés révén e generációs szakadék fölé könnyebben lehet hidat verni. A szerző eközben a figyelem kérdéséről sem feledkezik meg, ugyanis a megváltozott médiakörnyezetben a figyelem elképesztő mértékben szóródik, ami hatással van a fiatalabb generáció kommunikációs stratégiáira, tanulására (tanulási nehézségeire), a könyvekkel kialakított viszonyára, vagy éppen a közösségi életre. A könyv hasznos tanácsok gyűjteménye, amelyet olvasva a szülők és a gyerekek kölcsönös idegenkedését a kölcsönös megértés veheti át széles körben ajánlható. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|