Cím: |
A tudatos olvasás művészete
| Alcím: |
A szavak bölcsessége
| Szerző: |
Berthoud, Ella |
Közrem.: |
Jakobovits Kitti (ford.) |
Szerz. közl: |
Ella Berthoud ; ford. Jakobovits Kitti
| Kiadás: |
[Budapest] : Central Kiadói Csoport, 2024 |
Eto: |
028 ; 613.865 ; 615.851.82
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
028
|
Fő |
028 |
olvasás, olvasáspszichológia, olvasáspedagógia ; olvasáspszichológia, olvasáspedagógia, olvasás ; olvasáspedagógia, olvasás, olvasáspszichológia
|
ETO jelzet:
613.865
|
Fő |
613.865 |
pszichohigiéné ; személyiségfejlesztés
|
ETO jelzet:
615.851.82
|
Fő |
615.851.82 |
615.851.82
|
| Eredeti cím: |
The art of mindful reading (magyar)
| Szakjel: |
028
| Cutter: |
B 57
| ISBN: |
978-963-614-564-4
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
152 p.
| Megj.: |
Bibliogr.: p. 145-147. és a jegyzetekben: p. 150-152.
| Kivonat: |
Az angol biblioterapeuta szerint az olvasás elkerülhetetlen része az életnek, de az nem csupán „funkcionális szokás, hanem magasrendű örömforrás, szellemi értelemben éltető elem. Nézete szerint a világot csak olvasás útján lehet megérteni, ugyanakkor érzelmileg is gazdagító hatású. A szerző először
[>>>]
Az angol biblioterapeuta szerint az olvasás elkerülhetetlen része az életnek, de az nem csupán „funkcionális szokás, hanem magasrendű örömforrás, szellemi értelemben éltető elem. Nézete szerint a világot csak olvasás útján lehet megérteni, ugyanakkor érzelmileg is gazdagító hatású. A szerző először is fölteszi a kérdést: te milyen típusú olvasó vagy, auditorikus (aki magában kimondja az olvasott szöveg hangjait), vizuális (akinek az olvasmány kép formájában jelenik meg a tudatában), vagy kinesztikus (aki jegyzetel, aláhúz, kiemel, akinek fizikai élvezet az olvasás). A második fejezetben (Olvasási módok) szól a könyvbe való belefeledkezésről, a katarzisról, az olvasás idejéről, a hangoskönyv hallgatásáról. Körül járja az olvasás témakörének minden vonatkozását; leírja a gyermeki olvasás jellemzőit, az olvasmányélmény másokkal való megosztásának örömét, azt a döntően fontos élményt, amikor az olvasó megtalálja magát az olvasmányában. És tudatosítja: minden elolvasott könyv valamilyen módon beépül az ember személyiségébe. Praktikus tanácsokat is ad, például az olvasónapló vezetéséhez, az újra olvasás lehetőségéhez, az olvasmány fölötti töprengéshez vagy a versek memorizálásához. (Gyermekként olvasni; Oszd meg az olvasás örömét; Találd meg magad egy könyvben). Az utolsó fejezetben (Letenni a könyvet) arról beszél, hogy a tudatos olvasó akkor is olvas, ha nincs előtte könyv, mert fölidézi, átgondolja korábbi olvasmányait. Végül fölhívja a figyelmet: a tudatos olvasás javítja az életminőséget, de ennek megvannak a feltételei – ezeket veszi sorra: kezdve azzal, hogy ne online rendeljünk könyvet, hanem böngésszünk a könyvesboltban, végezve azzal, hogy jó dolog könyvet ajándékozni. Ella Berthaud kötete tankönyvszerű; minden fejezet élén fölhívja a figyelmet, miről fog beszélni az adott részben, példaszövegeket, olvasmányrészleteket közöl, szócikkekben tájékoztat az adott témával periférikusan összefüggő kérdésekről, összefoglaló magyarázatokat applikál előadásába. A tudatos olvasás művészete iskolai könyvtárakban is jó szolgálatot tehet. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
Pld. |
Raktár |
Rakt.jelzet |
Lelt.szám |
Info |
---|
Balatonboglár fiók : 1 kölcsönözhető; ebből 1 elvihető | 1. | Olvasóterem | 028 B 57 | 65852 | Kölcsönözhető |
|
|