Kivonat: |
Mielőtt konkrét ismeretekre tennénk szert, az adott tantárgy adatait és tényeit megtanulnánk, magát a tanulást kell elsajátítanunk. Ez a kijelentés, noha igen enigmatikusan hangzik, mégis, ha egy jól működő és tudatosan saját személyiségünkre kialakított tanulásmódszertani alappal bírunk, akkor
[>>>]
Mielőtt konkrét ismeretekre tennénk szert, az adott tantárgy adatait és tényeit megtanulnánk, magát a tanulást kell elsajátítanunk. Ez a kijelentés, noha igen enigmatikusan hangzik, mégis, ha egy jól működő és tudatosan saját személyiségünkre kialakított tanulásmódszertani alappal bírunk, akkor maga a tanulás már gyerekjáték lesz. Azonban azt is be kell látni, hogy a mai magyar oktatásban erre nem esik olyan nagy hangsúly, az alaptanterv meghatározza az elvárt mennyiséget, a megtanulandó ismeretek sorát, a tanárok újabb és újabb metodikai elvek szerint taníthatnak, de a diákokat a legritkább esetben tanítják meg tanulni. A jelen kötet ezt a hiátust szeretné kitölteni, s rávezetni olvasóit, hogy tanulás egyrészt szórakoztató és hasznos, másrészt könnyebben megy, mint gondoltuk volna. Ehhez mindenekelőtt a tanulás hatékonyabb módszerét kell elsajátítanunk: ebben lesz segítségünkre Peter Hollins. Könyve révén fejleszthetjük a hatékonyságunkat, megtanulhatjuk a produktív időbeosztás lényegét, fejlődik a logikai készségünk, miközben figyelmünk is koncentráltabbá válik, ez elvezet a jobb munkához, a támogatóbb munkahelyi légkörhöz, az iskolai és a további sikerekhez. Emellett kitér a nyelvtanulás sajátos igényeire, a memóriafejlesztés lehetőségeire (hogyan tudunk a legeredményesebben magolni). Szóba kerül még a gamifikáció (a játszva tanulás), a jegyzetelés fontossága és sajátos módszertana, illetve az olvasás szintjei. A könyv hasznos tanácsok gyűjteményeként tanárok és diákok, valamint érdeklődő olvasók figyelmébe ajánlható. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|