Cím: |
Szupertanulás
| Szerző: |
Hollins, Peter |
Közrem.: |
Fehér Zsuzsanna (ford.) |
Szerz. közl: |
Peter Hollins ; [ford. Fehér Zsuzsanna]
| Kiadás: |
Budapest : Good Life Books, 2024 |
Eto: |
371.322 ; 37.025 ; 159.953.5
Táblázat |
Kód |
Magyarázat |
ETO jelzet:
371.322
|
Fő |
371.322 |
tanuló munkája ; tanulás
|
ETO jelzet:
37.025
|
Fő |
37.025 |
szellemi képességek fejlesztésének módszerei
|
ETO jelzet:
159.953.5
|
Fő |
159.953.5 |
tanulás / pszichológia ; elsajátítás / pszichológia
|
| Eredeti cím: |
Super learning (magyar)
| Szakjel: |
371
| Cutter: |
H 76
| ISBN: |
978-963-630-172-9
| Nyelv: |
magyar
| Oldal: |
234 p.
| UKazon: |
202421038
| Kivonat: |
Mielőtt konkrét ismeretekre tennénk szert, az adott tantárgy adatait és tényeit megtanulnánk, magát a tanulást kell elsajátítanunk. Ez a kijelentés, noha igen enigmatikusan hangzik, mégis, ha egy jól működő és tudatosan saját személyiségünkre kialakított tanulásmódszertani alappal bírunk, akkor
[>>>]
Mielőtt konkrét ismeretekre tennénk szert, az adott tantárgy adatait és tényeit megtanulnánk, magát a tanulást kell elsajátítanunk. Ez a kijelentés, noha igen enigmatikusan hangzik, mégis, ha egy jól működő és tudatosan saját személyiségünkre kialakított tanulásmódszertani alappal bírunk, akkor maga a tanulás már gyerekjáték lesz. Azonban azt is be kell látni, hogy a mai magyar oktatásban erre nem esik olyan nagy hangsúly, az alaptanterv meghatározza az elvárt mennyiséget, a megtanulandó ismeretek sorát, a tanárok újabb és újabb metodikai elvek szerint taníthatnak, de a diákokat a legritkább esetben tanítják meg tanulni. A jelen kötet ezt a hiátust szeretné kitölteni, s rávezetni olvasóit, hogy tanulás egyrészt szórakoztató és hasznos, másrészt könnyebben megy, mint gondoltuk volna. Ehhez mindenekelőtt a tanulás hatékonyabb módszerét kell elsajátítanunk: ebben lesz segítségünkre Peter Hollins. Könyve révén fejleszthetjük a hatékonyságunkat, megtanulhatjuk a produktív időbeosztás lényegét, fejlődik a logikai készségünk, miközben figyelmünk is koncentráltabbá válik, ez elvezet a jobb munkához, a támogatóbb munkahelyi légkörhöz, az iskolai és a további sikerekhez. Emellett kitér a nyelvtanulás sajátos igényeire, a memóriafejlesztés lehetőségeire (hogyan tudunk a legeredményesebben magolni). Szóba kerül még a gamifikáció (a játszva tanulás), a jegyzetelés fontossága és sajátos módszertana, illetve az olvasás szintjei. A könyv hasznos tanácsok gyűjteményeként tanárok és diákok, valamint érdeklődő olvasók figyelmébe ajánlható. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]
|
|
|