Az olasz író regénye az apa-fiú kapcsolat többrétegű története, a szerző ugyanis jelen és múlt dimenziójában, illetve a köznapok apró életmozzanataiban mutatja föl a lét nagy kérdéseit. A mű szerkezete hármas osztatú; az első részben (Június) a Milánóban élő negyvenéves Sandro hazalátogat
[>>>]
Az olasz író regénye az apa-fiú kapcsolat többrétegű története, a szerző ugyanis jelen és múlt dimenziójában, illetve a köznapok apró életmozzanataiban mutatja föl a lét nagy kérdéseit. A mű szerkezete hármas osztatú; az első részben (Június) a Milánóban élő negyvenéves Sandro hazalátogat szülővárosába, Riminibe, hogy fölköszöntse 72. születésnapját ünneplő édesapját, Nandót. A második részben (Október – november) ismét hazalátogat nagybeteg apjához, aki végső stádiumba került rákos. Az utolsó rész (November) a Nando halála és temetése utáni történések krónikája. Az első rész az Adria partján fekvő város fürdőszezon előtti időszaka, a másik két rész már a szezon utáni idő, ezekben a periódusokban Rimini a városlakóké, akik ismerik egymást, és igazán otthonuknak érezhetik a várost. Mindhárom részben egymás mellé kerülnek a jelen apró-cseprő dolgai és a múlt fölidézett epizódjai, ezekből a rövid jelenetekből áll össze a család története. Nando és felesége annak idején szeretetben nevelték a fiukat, aki aztán Bolognában járt egyetemre, majd Milánóba költözött. Élete akkor siklott ki, amikor a kártya rabja lett, tönkrement a magánélete, hatalmas adósságai keletkeztek, így szinte visszamenekül az apjához a szülővárosába és a múlt emlékei közé. Az olvasó jelen és múlt epizódjaiból rakhatja össze Sandro és Nando rokonszenves portréját. Mert az öreg a maga bogarasságával, a fia a maga gyöngeségeivel is szerethető emberek. Visszatérő közös játékuk, hogy fantáziálnak, mit tennének, ha lenne egymillió eurójuk és jóval fiatalabbak lennének. Az apa esténként szórakozásból kártyázni hívja a fiát, aki húzódozik, mert szeretne fölhagyni játékszenvedélyével. Marco Missiroli apa és fia tevés-vevését, apró dolgaikat ábrázolja, ahogy közösen főznek, beülnek valahová pizzát enni és sört inni, de mindezek igazán a beszélgetések alkalmai, az emlékidézések órái, és az apa halálának közeledtével óhatatlanul fölmerülnek az élet nagy, végső kérdései. Nando a házán kívül egy üres telket is hagy a fiára, komplett beépítési tervvel, mintegy a játékszenvedélyéből való kilábalást segítő életfeladatot hagyva Sandróra. "www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]