F. Földi Rita Az ADHD és a család Ī Protektív faktorok és jelentőségük Ī című kötete a Károli Gáspár Református Egyetem és a LHarmattan Kiadó gondozásában jelent meg. Az ADHD az utóbbi évtizedek legtöbbet kutatott pszichikai tünetcsoportja, ami egyaránt foglalkoztatja a különböző szakembereket, az
[>>>]
F. Földi Rita Az ADHD és a család Ī Protektív faktorok és jelentőségük Ī című kötete a Károli Gáspár Református Egyetem és a LHarmattan Kiadó gondozásában jelent meg. Az ADHD az utóbbi évtizedek legtöbbet kutatott pszichikai tünetcsoportja, ami egyaránt foglalkoztatja a különböző szakembereket, az ADHD-érintetteket és hozzátartozóikat. A most megjelenő kötet három kortárs kutatás eredményeiről számol be, melyek a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai Intézetében valósultak meg. Az ADHD (Attention-Deficit/Hiperactivity Disorder) a DSM ötödik kiadásában jelentősen újszerű megközelítést kapott a korábbi, kissé szubjektív leírásokhoz képest. A DSM kurrens kiadása kimondja, hogy az ADHD figyelemzavar, a neurokognitív zavarok egyike, amely leggyakrabban a gyenge figyelemben nyilvánul meg, továbbá impulzív, hiperaktív viselkedéssel társulhat. Az oktatásban a tipikus fejlődésmenetű tanulókhoz képest az ADHD-érintett diákok szakszerű támogatása kihívást jelent a pedagógus, a gyógypedagógus és sokszor a pszichológus számára is. A könyv kutatásai azokra a rizikófaktorokra összpontosítanak, amelyek a fejlődés korai szakaszától fogva kihívást jelenthetnek az adaptációban. Amellett, hogy a kötet komoly tudományos szakmunka, praktikus tanácsok is megfogalmazódnak benne, melyek nagy segítségére lehetnek többek között a pedagógusoknak. Az ő támogató jelenlétük ugyanis különösen fontos szerephez jut az ADHD-érintett gyerekek, fiatalok önismereti munkájában is. A kötet kutatók, pedagógusok és a témában informálódni vágyó olvasóknak ajánlható."www.kello.hu minden jog fenntartva"
[<<<]