Hildebrand István a magyar filmművészet markáns, kimagasló képességű, minden műfajban kísérletező operatőre. A hatvanas-hetvenes évek leglátványosabb produkcióit fényképezte. Többek között Keleti Márton és Várkonyi Zoltán alkotótársaként olyan sokmilliós nézettségű sikerfilmeket jegyez, mint A
[>>>]
Hildebrand István a magyar filmművészet markáns, kimagasló képességű, minden műfajban kísérletező operatőre. A hatvanas-hetvenes évek leglátványosabb produkcióit fényképezte. Többek között Keleti Márton és Várkonyi Zoltán alkotótársaként olyan sokmilliós nézettségű sikerfilmeket jegyez, mint A kőszívű ember fiai, az Egy magyar nábob, a Kárpáthy Zoltán vagy A veréb is madár. A Mafilm Nemzetközi Stúdiójának tagjaként olyan népszerű európai tévésorozatok operatőre volt, mint a Sztrogoff Mihály. Utolsó előtti munkája Bódy Gábor Psyché című filmje volt, amelyben újító szín- és trükkmegoldások egész arzenálját vonultatta fel. 1981-ben, a Pogány madonna után, alkotóereje csúcspontján pályája váratlanul megszakadt, és többé nem lépte át a „Filmgyár kapuját. Dokumentumfilmünkben osztálytársai, Makk Károly és Kovács András mellett pályatársai, filmrendezők, színészek, valamint 40 perc filmrészlet, korabeli híradók és soha nem látott fotók rajzolják meg - ahogy a szakma hívja - „Hilda portréját és a magyar filmtörténet aranykorát.
[<<<]